Większość klientów nie czeka w warsztacie na zakończenie naprawy. W przypadku czynności dokonywanych przy aucie, które mają potrwać 2-3 godziny, część z nich decyduje się jednak zostać na miejscu i poczekać. Odpowiednio zaaranżowana poczekalnia sprawi, że i klient będzie zadowolony, a i mechanikom będzie łatwiej pracować, bo klient nie będzie zaglądał im przez ramię.
Właściciele, którzy dysponują nieco większą powierzchnią, powinni wydzielić dodatkowo także poczekalnię. Dobrym pomysłem jest, aby znajdowała się ona tym samym pomieszczeniu co punkt obsługi klienta oczywiście można też całkiem nieźle zaaranżować inną przestrzeń – na przykład półpiętro. Większość z was może się zdziwi, ale wcale nie trzeba wydawać fortuny, żeby znacznie poprawić standard obsługi.
Standardem wyposażenia poczekalni są meble – sofa, fotele i stolik na którym znajdą się ciekawe publikacje ze świata motoryzacji. Bardzo często popełnianym błędem jest wykorzystywanie do umeblowania poczekalni starych mebli z domu. Stwarza to nie przyjemne wrażenie graciarni i może negatywnie wpłynąć na klienta. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będą tanie lecz nowe meble. Warto zainwestować w meble ze skórzanymi poszyciami – znacznie łatwiej utrzymać czystość.
Oczywiście nie każdy lubi czytać i klient, który musi przesiedzieć 2-3 godziny w poczekalni w w końcu zacznie się nudzić i krążyć wzrokiem po suficie. Dobrym rozwiązaniem jest zainstalowanie w poczekalni nawet niewielkiego telewizora, do którego pilot będzie leżał na stoliku. Oprócz czasopism motoryzacyjnych warto także zadbać o aktualną prasę.
Istotnym aspektem jest bezprzewodowy Internet. Informację o dostępności Wi-Fi można umieścić na ścianie poczekalni. Klienci mogą wówczas podłączyć swoje urządzenia do sieci i zająć się czymkolwiek zechcą – czas z pewnością minie im znacznie szybciej i przyjemniej. Warto zadbać o to, by w poczekalni znajdowało się łatwo dostępne i czytelnie oznaczone gniazdko elektryczne.
Ciekawym trendem jest możliwość obserwowania postępu naprawy na monitorze. Kamera umieszczona przy stanowisku pracy da klientowi możliwość podglądu, co znacznie wpłynie na wzrost jego zaufania do warsztatu i pracy mechaników. Oprócz tego można także ustawić w poczekalni automat sprzedający napoje lub batoniki.
Poczekalnia może być dla warsztatu nie tylko dodatkowym kosztem, ale i świetną okazją na dodatkowy przychód. W takim pomieszczeniu możemy wyłożyć w sposób nienachalny wszelkie materiały reklamowe, można nawet umieścić monitor wyświetlający filmiki reklamowe, a pod ścianą ustawić gablotkę z akcesoriami, które warsztat zdecyduje się reklamować. Część klientów może zdecydować się na zakup reklamowanych akcesoriów.